2015-02-13 17.53.12a
In 1966 ben ik geboren in Tilburg, waar ik mijn gehele jeugd heb doorgebracht. Na de basisschool heb ik de MAVO, daarna de MDS Rooi Pannen gevolgd en vervolgens de HTS-Bedrijfskader (marketing/management). En dat terwijl ik op de basisschool altijd zei dat ik juf wilde worden.
Mijn loopbaan
Uiteindelijk ben ik 20 jaar werkzaam geweest in het marketing/communicatievak, voor het grootste deel bij een adviesbureau. Ik heb hier als eerste medewerker meegebouwd aan een succesvol bureau met 4 verschillende bedrijven en 200 medewerkers. Ik ben jaren met veel plezier actief geweest als internationaal Accountmanager, Account Director, Creative Director en Specialist Direct Marketing. Als ik terugkijk op dat werk haalde ik de meeste voldoening uit het werken met mensen en opleiden van collega’s en creatieve processen begeleiden.
De laatste jaren merkte ik dat ik de betrokkenheid en bevlogenheid miste die mij kenmerkt. Dat was voor mij de reden op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging; op zoek naar voldoening, positieve energie en betekenisvol werk. Mijn speerpunten vanuit mijn gevoel: kinderen, creativiteit en organiseren.

Mijn gezin
In de tussentijd ben ik getrouwd in 1987 met Jos Zinken en zijn we de trotse ouders van Evi en Kiki, 2 fantastische meiden! Als moeder ontdekte ik hoe ontzettend gek ik ben op kinderen.

Mijn hart volgen
Uiteindelijk ben ik in 2013 mijn hart gaan volgen omgeschoold tot onderwijsassistent. Mijn stage heb ik in het speciaal onderwijs (SO De Bodde) volbracht, waar ik heb genoten van het contact met speciale kinderen. Hier had ik het gevoel van betekenis te zijn en dat gaf me enorm veel voldoening. Van een spontane knuffel van de leerlingen kon ik oprecht blij worden. Mijn creatieve werkvormen die aansloten bij de leerlingen werden beloond met een grote de betrokkenheid en veel enthousiasme. Als aanvulling om meer didactische ervaring op te doen ben ik ook op een reguliere basisschool gaan werken (BS De Bunders). Hier heb ik vooral gewerkt met “zorg”leerlingen die aan de onderkant of bovenkant uitvielen.

Daarna kon ik begin 2014 als onderwijsassistent aan de slag op BS De Bunders bij de kleuters. Het leukst vond ik met kleine groepjes leerlingen werken die extra aandacht en hulp nodig hadden en van de eindmusical van groep 2. Wat was ik trots op de kinderen die met zoveel zelfvertrouwen op het podium stonden en de sterren van de hemel zongen. In februari 2014 ben ik mijn droom verder richting gaan geven en heb ik de opleiding Kindercoach gevolgd bij Sonnevelt. Hier ontdekte ik dat ik zelf hooggevoelig ben, een mooie eigenschap met de nodige uitdagingen.

In dat zelfde jaar werd bij mijn oudste dochter ADD en bij mijn jongste dochter hoogbegaafdheid gediagnosticeerd. Nog 2 uitdagingen erbij! De etiketjes zijn voor mij niet zo van belang, maar de inzichten in je kind en vooral wat het kind nodig heeft hebben ons geholpen.

Edu-Smart coach
Toen kwam ik in 2014 in contact met Patricia van Turnhout van Edu-smart. Van haar ontving ik in eerste instantie e-books met informatie over Accelerated Learning, beelddenken en dyslexie en hooggevoelige kinderen en leerproblemen. Mijn interesse werd gewekt, zeker omdat ik mezelf en ook mijn oudste dochter er in herkende. Ineens begreep ik beter waar onze “leerproblemen” vandaan kwamen. Wij leren gewoon anders voornamelijk vanuit onze rechterhelft, terwijl op school veelal vanuit de linkerhersenhelft gewerkt word. Dus ik, mijn dochter en heel veel kinderen zijn slim op hun eigen manier. Als we nu vanuit de kwaliteiten en talenten van deze kinderen gaan werken, word leren weer leuk en dan komen kinderen weer in hun kracht te staan!

Dus toen in december 2014 het aanbod kreeg van Patricia om de opleiding Accelerated Learning te gaan volgen, hoefde ik niet lang na te denken. Inmiddels heb ik mijn diploma op zak, gebruik ik de AL technieken als onderwijsassistent, waarbij ik met name met “zorg” leerlingen werk. Daarnaast werk ik vanuit mijn eigen praktijk Puur KinderKracht als kindercoach en Edu-Smart coach.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *